' my minds...my thoughts...my feeling

25 March 2009

bila BORING menguasai diri

aku kuar jalan2 snap picture

sejak balik kg 4 hari lepas, aku x kuar kemana-mana pun, juz dok terperok kat umah..,makan, tido,tgk tv dan surve internet, atleast "teman karib ku" yang senantiasa menemani kesunyian yang melanda diri..hehehe.... aku malas nak kuar coz xder insan yang menemani ku, x best klu g jalan sorang2, klu liena ada dia r yang jadi mangsa untuk menemaniku kemana sahaja tempat yg aku nk pergi.. I MISS U

**************************************
[1] destinasi pertama


hari last aku kat umah, aku dah xtau nk buat apa lg, aku kuar, juz ronda2 kat kg aku yang dah x nampak mcm kampung, suasana kg, makin lama makin hilang di telan zaman, aku cakap mcm tue bcoz.. kat kg nie dah byk perubahan, semua kemudahan dah ada, sebut jer..klinik? sekolah?msajid?pasaraya?taman mainan?kedai buku?stesen minyak?atm?..tue semua dah ada...apa yang aku lihat, yang xder nyer sekarang nie ialah kedai gmbar..hehehe n yang paling famous kat kg aku nie ialah pasar nyer.."pasar binjai"....kat pasar nie semua ada,pelbagai jenis sayur-sayuran, kuih muih dan barang2 basah...

klu dulu sebelum pasar ini di naik taraf, pengunjug nya sungguh ramai,sesak dibuat nya...tapi sekarng, semasa aku pergi suasana pasar itu agak lengang, aku x suka suasana mcm tue, coz kemeriahan nya dah semakin hilang, aku sukakan suasana yang dulu, terasa suasana kg...

aku tau, perubahan itu perlu, pembangunan itu juga perlu, tapi aku rindukan suasana yang dulu, suasana kampung




nie gmbr "pasar binjai" setelah di naik taraf..skali pandang dah macam kl sentral aku tengok, mcm klcc pun ader jugak! =)

****************************************

[2] destinasi kedua


klu dah boring time blk kg,tempat yg aku slalu pergi ialah taman mainan,..aku kesana juz terokai dunia kanak2 riang yang bermain tanpa menghiraukan masalah sekeliling, yang diorang tau ialah bermain, berkejaran dan bergembira..teringat aku di zaman kanak2 rebina dl, setiap ptg aku selalu merengek mengajak ayah ku ke taman mainan di bandar,maklumlah dulu mana ada taman mainan kat kg aku nie, klu stakat jongkang-jongkit kayu dan buaian besi yang dan uzur tue ada r...hehehe..aku xske yg tue, x best...klu dah dapat pergi taman mainan, time blk nyer aku akan dapat habuannya, ais krim conett0!.. alangkah bagusnya jika waktu dapat diputar kembali, aku inginkan saat2 indah itu...

pic afiq kat taman mainan

****************************************************

[3] destinasi ketiga


klu dah mmg xder keje yang nk dilakukan, apa yang aku suka buat ialah take a photo!
masa aku ambil gmbar nie dak 2 orang tue x sedar, klu diorang sedar nanti, mahunya posing jer lebih.. aku biar kan jer afiq n zafir ngan xtvt diorang...aku xtau r, ape yg tengok dalam parit tue, entah apa yang ada, aku pun keliru, klu dah nama nya budak2, ader sajer yang di lakukan nya..

afiq n zafir

****************************************************

[4] destinasi ke empat



it's time to dinner
setelah penat meronda, sekarang tiba waktu makan malam..dah lama x dapat makan 1 family, walaupun malam nie Z's family, masih x cukup coz along n ateh xder, namun aku bersyukur coz dapat mkn bersama mak n ayah aku...RINDU BANGAT SAMA KAMU!!

aku gembira, coz malam nie aku dapat makan apa yang aku inginkan setiap kali aku berada di kampung,terima kasih kat mak n ayah aku yang sediakan ini semua,sememang nya diorang memahami aku dalam bab2 makan nie..hehehe...aku tau,kenapa diorang sediakn nie semua sebelum aku ke shah alam, coz 2 hari lepas, aku ada bersungut kat diorang yang otak2, satar n sotong celup tepung yang aku makan kat shah alam x kena ngan cita rasa aku, dah r mahal! x sedap lak tue! klu sedap,x der lar aku kesah..hehehe..thanx for everything MOM n DAD

6 comments:

Adam said...

bestnyer... :P gambar budak2 dok tepi kolam tu klasik .. buat dalam kaler sephia lagi klasik .. ;p

zAck said...

oraite dakjahat...
1 idea yg bgs;p

Mohd Fareez said...

wow....
untng dirimu dpt jgk rase suasana kg,

diri ni.... dr dlu nk rasa kehdupan kg,
dgr dr kwn2 sume best kt kg
dpt buat mcm2 xtvt

satu hari nanti diri ni akan menjjak kaki ke kg mu....

moga xkan hilang lg suasana kg tue...

Anonymous said...

k.z...
ika nk gtau ni...
bnd ni rhsia sbnrnye..haha..
anda d tag..huhu

zAck said...

rez:

makin hari, suasana kg nie
kian menghilang..
nak rasa suasana kg, x semestinya datang ke binjai...

hehehehe=p

*********************************

pinkaholic:

sesuka ati jer tag orang yer..

huhuhu!.

a guy with moustache said...

cool~...:)

 

blogger templates | Make Money Online