' my minds...my thoughts...my feeling

05 December 2008

sejak dua tiga ari nie aku rajin bebenor online...bkn nyer aper,kat umah sewa aku dah ader wireless...huhuhu...aku ske dgn keadaan mcm tue, sng ckit wat keje, cari bhn untuk asgment...dlm masa yg sama snang jugak lar aku guna kan segala kemudahan itu untuk serve benda2 len yg aku suka...skrg aku leh skype ngan famili aku yg jauh kat ganu...walaupun tak dapat bertentang mata dr jarak dekat sekali pun, atleast aku dapat tengok muka mak yang aku sayang dalam skrin..kira OK lar tue kan,dr menahan rindu yg semakin hari semakin gelodak....hehehe...
klu aku blk blk kat umah,aku sering dengar letaran mak aku kat anak2 buah aku yg semakin hari aku tengok perangai nya makin menjadi-jadi...makin nakal,mcm bapak dia jugak..hahaha...bosan jugak aku duk dengar ari2..terasa lak nk blk shah alam...tapi...bila aku dah sampai kat shah alam dalam dua tiga hari, aku terasa macam kehilangan sesuatu....aku rasa sunyi..sepi...entah lar...aku pun tak dapat nak terangkan mcm ner perasaan aku tika dan saat itu...nak kata tak ada kawan2,mustahil...coz kat shah alam nie, kwn2 lah tempat aku bersenda gurau,aku suka mengusik teman2 serumah...tapi tue semua tak sama bl aku berada kat umah aku sendiri....
sesuatu yang aku rasakan sungguh jauh PERBEDAANnya.....
bila aku menyendiri,aku sering terpikir dan rindukan famili...leteran mak aku itulah sebenar nya membuat kan aku terasa rindu BANGAT padanya...
terasa sunyi bl sehari tak dapat dengar letaran yg kadang2 membuatkan aku menjadi serabut,coz bl mak aku start leteran nya,aku secara automatik nya turut menjadi mangsa, walaupun itu semua bukan salah ku....
AKU PASRAH.....
kini aku mengerti, walau apa pun yg mak kita lakukan terhadap kita:-
~ mak marah
~ mak beleter
~ mak soh wat keje itu,keje ini
sebenarnya dia sayangkan kita...may b itu adalah salah satu cara dia meluahkan rasa kasih dan sayang dia terhadap anak nya...
kat sini aku dapat simpul kan....sesungguhnya kita perlu menghargai apa yang mak kita buat terhadap kita...HARGAILAH DIA SEMENTARA DIA MASIH ADA DI MUKA BUMI INI...kerana BILA DIA TELAH MENYAHUT PANGGILAN ILAHI...kita akan terasa kehilangan yg tiada tandingannya..DAN bila tiba saat itu dah tak guna untuk kita MENYESAL......

6 comments:

amer@kaolas said...

bagus la dah boleh online selalu..hehe...nanti jawab tag dari page amer erk..jgn lupa bagitau kat dya sama..,mesti jawab tau..hahaha..

zack said...

insyaALLAH..
z cuba untuk jwb teka-teki amer tue....
hehehe

brasilia said...

weh.. dah ade wireless.. kekkee.. best la..

zack said...

SNG KT BERBICARA, kan yut...
huhuhu

dharmawatie♥ said...

ya iya laa...
gue juga bgitu deh..
ngerindu'in nyokap gue di desa itu lorh..
sob3...=(
em...bak kta org omputih kn..
.....poeple nver appreciate until its gone....

dharmawatie♥ said...

dear..follow my blog?
okies...?
thnx ya..
=p

 

blogger templates | Make Money Online