' my minds...my thoughts...my feeling

03 October 2008

haha...
dah 2 ari aku x wat keje2 mcm nie..
aku bZ ngan persiapan raya d saat2 akhir...
kali nie aku nk tunjukkan cara pemeraman tapai yg betul...





cara peram

tapai yg telah siap bungkus tue
perlu dimasuk kan kedalam periuk yg bertutup..
dan jgn luper tutup ng kain yg bersih, dan ikat kemas2...
simpan di tempat yg suhu bilik....
mak aku kater r..aku juz sampaikan jer...






tapai yg dah masak

skrg tapai yg telah diperam telah sedia untuk di makan..
hmmmmmmmmmm...kepada kwn2 yg tak pernah merasai mcm ner rasa tapai pulut nie...rasa nya manis,bkn manis mcm air gula tau!... aku pun tak tau nk explain mcm ner rasa tapai nie..seelok nyer korang cuba buat, then rasa sendiri mcm ner



1 comment:

meay. snm said...

kak
meay tuka link
http://hanyaakuberbicaradisini.blogspot.com/

 

blogger templates | Make Money Online