' my minds...my thoughts...my feeling

24 September 2008

Balik Kampung
Perjalanan jauh tak ku rasa
Kerna hati ku melonjak sama
Ingin berjumpa sanak saudara
Yang selalu bermain di mata
Nun menghijau gunung ladang dan rimba
Langit nan tinggi bertambah birunya
Deru angin turut sama berlagu
Semuanya bagaikan turut gembira
Balik kampung oh oh...( 3X )
Hati girangHo ho...
Balik kampung (3X)
Hati girang
Terbayang wajah-wajah yang ku sayang
Satu-satu tersemat di kalbu
Pasti terubat rindu di hati
Menyambut kepulangan ku nanti
hoReY!!
bila dgr jer lagu tue berkumandang, jiwa ku terus melayang2..
ble dikatakan umpama aku dah berada di kampung halaman sendiri..
sesungguh nya aku :-
  • rindu kan suasana kampung..
  • rindu kan family
  • rindu dengan hilai tawa ank buah ku
  • rindu dengan gurauan abg
  • rindu dengan leteran dan bebelan ibu ku
  • aku rindu dgn pekikan ibu ku setiap kali mengejut kan aku untuk bangun sahur
  • rindu dgn juadah buke p0se yg mak masak...

kerana disini aku:-

  • hanya dapat menikmati suasana kota metropolitan
  • hanya dapat bergurau senda dgn kawan2
  • hanya mendengar pekikan teman2 ku kerana aku seringkali mengusik mereka
  • hanya mendengar leteran drp lecture yg kdg2 membuatkan kepala ku pusing
  • hanya dapat menjamah makanan yg di masak sendiri dan yg dijual dibazar

No comments:

 

blogger templates | Make Money Online